
Målgruppe
Kurset retter seg mot personer som ønsker grunnleggende kunnskap om tjeneste-/service management basert på internasjonal standard. Det passer for IT-serviceansvarlige, konsulenter, ansatte i drift og service-leveranse, medlemmer av team som implementerer eller drifter IT-tjenester, samt alle som ønsker å forstå krav og rammeverk i ISO/IEC 20000 for å kunne bidra i implementering eller oppfølging av tjenestestyring.
Læringsmål
Deltakerne skal lære de grunnleggende konseptene og prinsippene innen service management, få kjennskap til kravene i ISO/IEC 20000‑1 for et Service Management System (SMS), og forstå hvordan en organisasjon kan strukturere sine prosesser for å oppfylle disse kravene. Kurset gir oversikt over krav til organisasjonskontekst, ledelsesforpliktelse, planlegging, ressurser, tjenesteleveranse, kontroll- og leveranseaktiviteter, måling, evaluering og kontinuerlig forbedring.
Etter endt kurs vil du kunne
Viktig informasjon
Kursbeskrivelsen er et sammendrag av leverandørens beskrivelse. For detaljert informasjon om kurset, se PECB sine nettsider eller last ned kursdokumentasjon.
PECB
PECB er et ledende sertifiseringsorgan som jobber for å styrke digital tillit gjennom omfattende opplæring, sertifisering og kursbevisprogrammer på tvers av ulike fagområder. Vi gir fagpersoner muligheten til å utvikle og dokumentere sin kompetanse innen digital sikkerhet og andre spesialområder gjennom sertifiseringsprogrammer i verdensklasse, basert på internasjonalt anerkjente standarder.
Velg ønsket tidspunkt eller send oss en melding dersom du ønsker å melde på flere personer. Vi kontakter deg så snart vi kan for å avtale tidspunkt og annen informasjon vi trenger.